Noen som har sittet igjen med en mild kjærlighetssorg etter å ha sett ferdig en serie noen gang? At man er så inni det, så tatt av karakterene at man blir helt fra seg når det er over?
Jeg hadde det sånn etter Papirhuset. Husker jeg begynte å følge skuespillerne på Instagram for å holde det gående. Men det ble jo ikke det samme.
Og nå har jeg mild kjærlighetssorg igjen. Etter ett nytt seriemaraton. Så her skal dere få nok en liste over serier dere bare MÅ se!
Killing Eve på HBO er helt fantastisk,, og jeg teller ned dager til sesong tre kommer ut! Jeg er seriøst forelsket i en av hovedpersonene Villanelle. Hun er psykopat, morder og helt, helt forstyrret. Det er forresten en serie fylt med helt rå kvinner, og litt dumme menn. Elsker det!
The end of the fucking world på Netflix er også noe av det beste jeg har sett. Vanskelig å forklare den, for den er supersær og veldig annerledes enn alt annet, men ender opp med å falle pladask for begge hovedpersonene enda man egentlig ikke liker noen av dem i starten.
Sex Education på Netflix er søt, morsom og burde egentlig vært pensum på ungdomsskolen! Den tar for seg alle tenkelige sextabuer på en sjarmerende måte og den er fylt med rare, skjønne og gøyale karakterer! Denne skal Filippa og jeg se sammen om noen år.
Mindhunter på Netflix er absolutt verdt å se! Den handler om to FBI-agenter på 70-tallet som prøver å finne ut hvorfor seriemordere dreper, og løser drapssaker underveis! Serien er basert på en True crime bok og tar for seg mange kjente seriemordere. Superspennende!
Unbelievable på Netflix er brutal og vond å se på. Ikke bare fordi det skildrer ekte voldetektshistorier fra USA, men fordi man vet at dette skjer mange. At voldtektsofre blir mistrodd og sviktet av både politi, omsorgsapparat og samfunnet generelt. Men jeg kom meg gjennom den, og det håper jeg flere gjør.
Sånn. Det var mine topp fem serietips!! Og noen av disse var det dere som tipset meg om etter mitt forrige serieinnlegg. Så takk for det! Og om dere har flere, legg gjerne igjen en kommentar!!
Jørgine ♥
Du må se Visavis på netflix!!!!
Takk for tips! Anbefaler The Trials of Gabriel Fernandes på Netflix. Litt av samme type som sistnevnte serien du anbefaler.
Tips, notert☺️
Anbefaler disse tilbake🙌🏼
Netflix:
-The Resident, sykehusserie, knallbra👌🏼✨
-Chesapeke Shores, er en koselig serie om en storfamilie✨
-Designated Survivor. Veldig bra serie om en katastrofe som fører til at en mann uten de største kvalifikasjonene blir stående med verdens mektigste jobb, presidentskapet! Kiefer Sutherland i hovedrollen, verdt å se😎👊🏼Mye action&drama.
-Doctor Foster:
Bra serie. Ektemannen til en lege, har et forhold på si. Mye skjer bak ryggen hennes. Spenning og drama👍🏼💥
-Empire på Viaplay:
en musikk serie, mye action og drama👍🏼🎵
Ellers kan disse to benevnes. Mye action og spenning👍🏼💥
– The 100
-The Society
Ragnarok på Netflix 👌👌👌 Norsk og utrolig bra!
Den serien er helt rå!
The Sinner( knallgod thriller)
Unabomber( sann historie)
Ozark( hvitvasking av penger, humor og spenning)
Peaky Blinders( gjeng oppgjør i England tidlig 1900 tall, super bra)
Alle går på Netflix
Indian river, så søt og fin, ble helt betatt, la meg kl åtte om kvelden, bare for å få fred til å se hele serien😂 Gleder meg til sesong 2😌
Hvilke aldersgrense er på de ulike filmene/seriene? 😄
The Sinner er veldig bra!
Outlander også!! 😊
Helt enig med deg om mild kjærlighetssorg etter Paperhouse 😂
Mvh Therese
Blindspot på Viaplay!! Fantastisk serie
A million little things på TV2 sumo! Kjempe fin serie!
After Life på Netflix er utrolig fin serie om man liker å se noe morsomt og litt trist samtidig😊
Bare å glede seg til 3.april, da kommer sesong 4 av Papirhuset👍🏻
Savner jo definitivt Outlander, Poldark (nrk), The Vampire Diaries, Les Miserables (serie nrk) på lista di. Outlander <3
Jeg må definitivt sjekke ut noen av dine også 🙂
1 : The godless ( western serie med rå skuespillere og kule kvinner med våpen- lov meg å se)
2: Sesong 1 av the Sinner.
Digger alle de du nevnte 😀
Derek(verdens skjønneste serie,morsom og skikkelig feelgood. Med Ricky Gervais)
After Life(også med Ricky)
When they see us
Atypical(litt samme som de ungd.seriene du nevnte)
American horror story
Sherlock
Godless(ikke fan av western, men denne var gull)
Alle på netflix.
Quantico på Viaplay, elsker den!!🙌🏼
Jeg heter Anne på Netflix. Man ler og gråter!
The Bold type på NRK. 4 sesonger moderne Sex in the city fra New York
Outlander 😍 Netflix,viaplay og Hbo
The Blacklist!!
Anbefaler eller mine favoritter er på
HBO: Vikings: Barske menn og enda tøffere kvinner. Litt som deg: En moderne vikingkvinne 😉
Banshee: Action fra ende til annen. Røff mann og en helt rå kvinne + litt kjærlighet innimellom.
Power: Action!!
The Affair: Innfløkt drama!
Netflix:
Suits: Advokatserie – fengende! Menn i dress og vakre og kloke kvinner.
The 100: Scifi ish – fengende! Blir oppslukt i de ulike karakterene. Kjekke mennesker!
The Punisher: Actionfylt og spennende!!
Sydende Dronning: Sterke kvinner som slår seg frem som dealere. Actionfylt!
Americans: Undercover agenter fra Russland bosatt i USA – 70 årene tror jeg. Drama fylt med action!
Orphan Black: Så utrolig fengende! Skikkelig kjærlighetssorg over den…Spennende!!
Bloodline: Familiedrama, hemmeligheter, kjærlighet selvfølgelig – fengende til siste slutt!
Tyrant: Bare se den!
Blacklist: Veldig underholdende! Et team som løser saker og en veldig kriminell samarbeidspartner. Oppfinnsomt!
Å jeg elsker også Papirhuset 🙂
Spinning out på Netflix er noe du MÅ se! Beste serien laget på leeenge. Handler om kunstløp og er en psykologisk drama og en del humor!
Jeg har sett Killing Eve og Unbelievible, men syns de var ganske dårlige – men jeg er kanskje kravstor🙈
Personlig syns jeg Better Call Saul og the Americans er noen av de beste ute som kanskje ikke alle har sett☺️
Du må jo se «Min Brilliante Venninne» på HBO.