Det er ikke så mye tid til tv-serier for tiden. Både fordi vi legger oss tidligere og tidligere (Milano sine sovevaner tar på mer og mer), og fordi jeg må ta igjen jobb når ungene er i seng siden dansetreningene stort sett foregår på dagtid.
Likevel tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på serien Vis a vis. Kjenner jeg trenger litt døtid foran tv’en samme hvor trøtt jeg er. Trenger å tømme hodet og bli underholdt uten å måtte tenke selv.
Noen som har sett den? Har fått anbefalt den fra flere. Dessuten er en av skuespillerne fra Papirhuset med og det er helt klart en av de beste seriene jeg har sett.
Nå er jeg nok ikke den som har pløyd gjennom flest serier. Om jeg ikke kan gi den terningkast seks etter et par episoder, så ramler jeg av lasset. Men jeg har sett mye bra. Etter min smak i alle fall 😉
Så her skal dere få min topp ti liste i tilfeldig rekkefølge.
1. Papirhuset (Netflix)
Spansktalende serie. Om et storslått ran. Det høres litt kjipt ut ikke sant?
Men det kan jeg garantere deg at den ikke er. Tvert i mot. Ulidelig spennende, med karakterer man ender opp med å elske (eller hate).
Du må se den!
2. After life (Netflix)
Jeg lo og jeg gråt, inn i mellom lo jeg mens jeg gråt.
En nydelig serie om å miste den man elsker aller høyest. Og hvordan man fortsetter å leve etter det.
3. Big Little Lies (HBO)
Jeg savner Big little lies. Var mandagshøydepunkt i noen uker. Med hemmeligheter, intriger og maktkamp! Utrolig bra skuespill. Herregud Meryl Streep i sesong to!!
Morten trodde først det var en «jenteserie» og fulgte bare med med et halvt øye. Men han endte opp å bli hektet han også!
4. Broen (NRK)
Boren kom også ut med nye episoder hver mandag. Det må være den beste seriedagen? Kjedelig at helgen er over liksom, men så gleder man seg allikevel. Dansk-svensk thrillerserie. Bør ses. Alle fire sesongene!
5. The killing (Netflix)
Det er noen år siden jeg så denne serien. Men husker det meste enda. Og det er jo alltid et positivt tegn. Den er basert på en dansk serie som heter Forbrytelsen. Mamma mener at den versjonen er fantastisk, men jeg gikk for den amerikanske versjonen den gangen. Det lønner seg sjeldent føler jeg, men akkurat her funket det! En kjempespennende og dødsbra serie!
6. True detective (HBO)
Sesong 1. I en helt egen klasse!! MÅ SES!!
Sesong 2. Hadde skyhøye forventninger. Innfridde ikke helt. Mest fordi sesong 1 var så sykt bra. Men fortsatt verdt å se!
Sesong 3 var en ordentlig nedtur spør du meg. Ikke verdt å se.
7. The office UK
Et godt et eksempel på at amerikanske gjennskapninger ikke alltid funker like bra. Har hørt mange som elsket den amerikanske også, men om du vil ha førsteklasses humor, se den britiske. Med Ricky Gervais i hovedrollen.
8. Quicksand (Netflix)
Svensk serie om skoleskyting og kjærlighet. Elsket den og slukte den på bare noen dager!
9. American Horror Story (Netflix)
Det ligger syv sesonger tilgjengelig på Netflix. Noen er bedre enn andre, men alle er brutale, dritskumle og mer enn spennende nok spør du meg.
10. Game Of Thrones
Dette er egentlig et dårlig tips. For om du enda ikke har sett Game of thrones, er det mest sannsynlig fordi du heller ikke har tenkt å se den. Men den må med. Enda jeg ikke er av de mest hardbarka fansa, så er dette sykt sykt bra!
Sånn. Det var mine topp ti. Hva er dine? Elsker serietips!
Jørgine❤️
Dexter
White collar
Broadchurch
Friends
Lucifer
Designated survivor
Sons of anarchy
Chicago Fire (viaplay)
Chicago PD (Viaplay)
Chicago Med (viaplay)
Greys Anatomy (viaplay)
Designated survivor (netflix)
The Crown (netflix)
Ballers
Men noen av de beste seriene jeg har sett er:
Broen
The Following
Blacklist (Den beste serien ever)
Chicago PD
Chicago Fire
Chicago Med.
Homeland
Ray Donovan
New Amsterdam
–> viaplay
White Collar
Lucifer
Dexter
The Fall
Miss Fishers Murder mysteries – (skikkelig feelgood)
House of Cards
Sherlock
Designated Survivor
–> Netflix
Outlander den beste serien noen sinne 😊og jeg er kresen .så verdt å
Se
Ellers er handmades tale bra
Grey’s Anatomy – Viaplay og tv2 sumo
Suits – Netflix
New Amsterdam – Netflix
The good doctor – tv2 sumo
Grace and Frankie – Netflix
Grand Hotel – tv2 sumo
The handmaids tale
The fall
Sons of Anarchy
Chernobyl
When they see us
Beforeigners
Lucifer
Grimm
Orphan Black
Sex education
You Me and her
Grace and Frankie
Shameless den amerikanske.
Once upon a time.
Alle ligger på Netflix.
Mindhunter på Netflix!
Tunnelen på Nrk (Engelsk/Fransk kopi av broen, men nesten like god.
Chernobyl HBO
Better things HBO
Broadchurch på..Netflix?
Asså dette kunne vært min liste, så måtte bare legge igjen en kommentar for å tilføye et par perler😉
Btw – du har sikkert kastet deg over Vis a vis allerede, hvis ikke har du noe å glede deg til…!!!
• Six feet under (ingen over, ingen ved siden av…helt enorm)
• When they see us (miniserie, MÅ ses)
• Breaking Bad
• Johan Falk (høres kanskje dull ut, men den er alt annet enn det)
• The Haunting of Hill house (for oss som liker typ AHS😉)
Lucifer
Grimm
Orphan Black
Sex education
You Me and her
Grace and Frankie
Shameless den amerikanske.
Once upon a time.
Alle ligger på Netflix.
The sinner (Netflix), YOU (Netflix), Dead to me(Netflix), Bates motel (Netflix), Grace og Frankie (Netflix), Chernobyl (HBO), The JINX (HBO), My brilliant feriend (HBO), sharp objects (HBO)
Det er en mini-serie på nrk nettTV som heter «ikke spør om det», som er verdens beste søteste morsomste doku-serie. episoder på 10 min men verdt å få med seg.. den må du se!!!!
Band of brothers
Beforeigners
Game of Thrones
Gentleman Jack
Skam
Frikjent
113
Viktoria
Jeg digger deg, og ikke minst klesstilen din, men skulle ønske du kunne skrive mer om hvor plaggene dine er ifra. Skulle virkelig likt å visst hvor alt i den kettlebell-videoen på insta er fra <3 Du er nydelig!
Hun har et samarbeid med Reebok, tipper veldig mye av treningstøyet hennes er derifra. 🙂
Outlander
The handmaids tale
Bosch
The fall
Poldark
The affair
Godless
Peaky blinders
The sinner
Breaking bad
Anbefaler «The Fall «på Netflix.
«La berau»(fransk,men så spennende,Så glemmer det) og «Tunnelen»(lik Broen,men bra!) på Nrk appen Finnes disse to . «The Forsters» er så fin, Viaplay.
Hørt at Handmans tail også er bra,ikke sett..
Vis a Vis er helt sjukt BRA 🙌🏼😎💛💥🥰 og den blir bare bedre og bedre for hver sesong. Sesong som nettopp kom ut over går både første og andre sesongen. Du kommer til å kose deg 💥😊 Har også sett Casa de papel/ Papirhuset og syntes den også er vanvittig bra. Skuespilleren leverer i Vis a Vis, en favoritt🙌🏼😎
Liker mange på din ti på topp! Og kan anbefale disse og! 🙌🏻
Derry Girls (sykt morsom serie fra 90-tallet i Irland!) – Netflix
Fartsblind – Sumo
The Affair – Netflix/HBO
Killing Eve – HBO
Bedrag – NRK
The Wire – (litt gammel – men fantastisk) HBO
This is Us – Prime Video
The Haunting of Hill House – Netflix
Sharp Objects – HBO
Gåsmamman –
The Handmaids Tale – HBO
Manifest – HBO
Greys Anatomy – Sumo
Scorpions(Netflix) anbefales på det høyeste og Lucifer (Netflix)👌🏻
Ut i fra de andre du likte her, vil jeg anbefale deg å se Killing Eve! Dødsbra, spennende og veldig vittig i tillegg! Er på HBO 🙂
Suits – Netflix
White collar – Netflix
Rain – Netflix
Grand Hotel – Sumo
Now They See Us – Netflix
Macgyver (nyeste) – Sumo
Nobel – NRK
Stranger Things – Netflix
Younger – Sumo
The Good Doctor – Sumo
Breaking bad
Wentworth
Takk for tips! Ser ut til at vi har litt forskjellig smak, men her er de jeg liker og kommer på i farta:
Suits (Netflix)
White Collar (Netflix)
Lucifer (Netflix)
The Good Doctor (tv2)
NCIS (Bare sett på lineær TV)
1. Game of thrones (før sesong 8 som ødela Alt)
2. Suits (Netflix)
3. Le Bureau (NRK)
4. Downton Abbey
5. The Bold Type (NRK)
6. Grace & Frankie (Netflix)
7. En moderne familie (Sumo)
8. After life (Netflix)
9. Victoria (NRK)
10. Poldark (NRK)
Viktig med nok hvile, Jørgine, småbarnstiden er ingen spøk ❤️
Masse masse lykke til i «Skal vi danse», du er så sinnsykt rå!!!
The Affair (HBO og Netflix )
Vikings (HBO )
Stranger Things (Netflix )
Mindhunter (Netflix)
Babylon Berlin NRK
Badehotellet tv2 sumo
Charité Netflix
Marcella Netflix
Big Little Lies
Game of Thrones
Orange is the new black Netflix
Og mange fler😂 generelt alt av epoke og kostymedrama på NRK
Og bloggerne, mest klippene med Funkygine😂
Breaking bad
Papirhuset
Game of thrones
Greys anatomy
The sinner
Big little lies
Prison break
Euphoria
Outlander 😍 Asså.. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli forelsket i en skotte med kilt og rødt krøllete år!
• Outlander – Viaplay, Netflix, HBO (Viaplay har en sesong mere ute, og d e der den blir vist først)
• The Handmaid’s Tale – HBO
• The Walking Dead – HBO, Viaplay
• The 100 – Netflix
• Lucifer – Netflix
• Orange is the new Black – Netflix (komplett)
• White Collar – Netflix (komplett)
• The Good Wife – Netflix (komplett)
• The Good Fight – HBO (SpinOff av the good wife)
• Frustrerte Fruer – Viaplay (komplett)
• House – Viaplay (komplett)
• Bones – Viaplay (komplett)
• Prison Break – Viaplay (komplett)
• Grey’s Anatomy – Viaplay
• For the People – TV2 sumo
• The Good Doctor – TV2 sumo
• Homeland – TV2 sumo
• Younger – TV2 sumo
Queen of south (netflix)
Chicago fire (viaplay)
Chicago pd (viaplay)
Younger (sumo)
Anbefaler deg på det sterkeste å se «when they see us». Den ligger på Netflix og er basert på sann historie.
– Beforeigners (HBO)
– The Chilling Adventures Of Sabrina (Netflix)
– Modern Family (Netflix)
– Big Little Lies
– Legion (HBO)
– The Mick (Netflix)
– Taboo (HBO)
– Solsidan (Viaplay)
– Neste Sommer
– Helt Perfekt
🙂
Seriously… Du må se The Punisher (Netflix) Han er så rååååå 🤪👌🏼
Og Working Moms (Netflix)
Du MÅ se «Forbrytelsen». Fantastisk! Liker også «Killing Eve» og «Solsidan» godt 🙂
True Blood også! Den er på HBO. Den eneste vampyrserien jeg har likt. Ble superhekta med én gang. The Punisher blir man også hekta på i første episode! Kan ikke få sagt nok at ALLE BØR SE DEN! 2 sesonger ute. Glem alt annet 🧐🤓
Du må bare se Lucifer! Den er sykt bra!
White collar (Netflix) og Beforenger (HBO) er like bra🤩🤩
Elsker Papirhuset selv! Er på del 2 nå og håper ranet aldri blir slutt😂
The Handmaids tale og The Sinner! 😀😀🎉
Beforeingers 😊
Disse bør ses – tilfeldig rekkefølge!
– Seal Team – Viaplay
– Designated survivor – Netflix
– Banshee – HBO
– The Resident – Netflix
– 13 reasons why – Netflix
– Stranger things – Netflix
– Empire – HBO
– All American – HBO
Poldark (NRK)
Outlander (viaplay)
The affair (hbo)
Chernobyl (hbo)
Succession (!!!)
Gåsmamman
The truth about the Harry Quebert affair
Har nesten alle de samme favorittene som deg. Anbefaler «working moms» på netflix!!
Dødsgøy og underholdende😀
Money heist er fantastisk!! Får ikke nok!
Lucifer
Sons of anarchy
Blacklist
Chicago fire
The resident
The good doctor
Beforeigners
Chernobyl
Grace and Frankie
911
Stranger things
Vikings
Modern Family
Seal Team
13 reasons why
Outlander
Game of thrones
Supernatural
Big bang theory
Baby daddy
Americans (Netflix)!!
Jeg liker mange av seriene nevnt over, men er veldig overrasket over at ingen har nevnt Luther (Netflix) (og Bodyguard (Netflix)). To av de beste seriene jeg har sett.
Anbefaler: Pretty Little Liars (Netflix)
Serien høres ut som en skikkelig jente serie, men her i huset likte både jeg og mannen og den største datteren vår serien. Den handler om løgner og hvordan de vil slå tilbake på deg selv. Du må bare se den!!!
Råbra spansk serie på Netflix, Eliteskolen 👌🏼 Noen kjente fjes fra papirhuset i den 😊
Takk for tips! 😀
Hvis du likte quicksand, kommer du til å like «The sinner», den er på Netflix
ELSKER Papirhuset, har sett alle sesongene og venter bare på neste 🤩
Ser vi har helt lik smak på serier ellers også, så da vil jeg tro du liker Le Bureau (NRK nett-tv)! Tok 3–4 episoder å komme inn i den for min del, men så greide jeg ikke å rive meg løs – så ikke på noe annet før jeg hadde sett alle sesongene 😅